Tatil Gezi

Akdamar Adası’nı birinci 3 ayda 15 bin turist ziyaret etti

Akdamar Adası'nı birinci 3 ayda 15 bin turist ziyaret etti

VAN (AA) – İnanç turizminin kıymetli kıymetlerinden biri olan Van Gölü’ndeki Akdamar Adası ve burada bulunan Akdamar Kilisesi’ni (Anıt Müze), ocak ayından bu yana 15 bin yerli ve yabancı turist ziyaret etti.

Havaların ısınmasıyla ziyaretçi sayısında büyük artışın yaşandığı Gevaş ilçesi sonlarındaki Akdamar Adası, birçok vilayetten ve çeşitli ülkelerden gelen konuklara konut sahipliği yapıyor.

Van Gölü’nün eşsiz maviliği ortasındaki ada ve üzerindeki kiliseyi görmeden kentten ayrılmayan turistler, Edremit ve Gevaş ilçelerindeki iskelelerden kalkan teknelerle yarım saatlik seyahatin akabinde adaya ulaşıyor.

Gölün ve pak havanın tadını çıkaran ziyaretçiler, adanın eşsiz görünümünde çokça fotoğraf çekerek yaşadıkları hoş anları ölümsüzleştiriyor.

Bu günlerde ülkelerindeki nevruz tatili münasebetiyle kente gelen İranlı turistlerin yoğunluk oluşturduğu adayı, ocak ayından bu yana 15 bin turist ziyaret etti.

“Rakamlar Van’da büyük bir patlamanın göstergesi”

Kültür ve Turizm Vilayet Müdürü Erol Uslu, AA muhabirine, son günlerde kentte turizm manasında hareketliliğin yaşandığını tabir etti.

Tatillerini Van’da geçirmek isteyen binlerce İranlı turistin kentin tarihi, turistik yerleri ile doğal hoşluklarını görme fırsatı bulduğunu anlatan Uslu, şunları kaydetti:

“Van’ın her tarafında turistleri görmek keyifli ediyor. Farklı destinasyon noktaları oluşturarak turizm çeşitliliğini arttırmaya çalışıyoruz. Van’ın tarihi, kültürü ve doğal güzellikleriyle hak ettiği noktaya gelmesinin vakti geldi. Hoş etkinlikler ve şenliklerle yalnızca İran’dan değil komşu başka ülkelerden de turist çekmeye çalışacağız. Akdamar Adası’nda bu yıl daha çok insan çekmek için çalışma yürütüyoruz. Yalnızca dün 1000 kişi adayı ziyaret etti. Ocak ayından bu yana 15 bin insan kışın Akdamar Adası’nı görmeye geldi. Bu sayılar Van turizminde büyük bir patlamanın göstergesi.”

İranlı çeşit rehberi İrfan Haşimi ise “Ülkemizde 14 günlük bir tatil mühleti var. Biz de hem ülkemize yakın olması hem de kültürlerimiz birbirine yakın olduğu için Van’a geliyoruz. Burada kaldığımız mühlet zarfında hem tatil yapıyoruz hem de tarihi ve doğal hoşlukları geziyoruz. Bugün de Akdamar Adası’nı ziyaret ettik, buraya hayran kaldık.” dedi.

Tahran’dan gelen Semine Horanfiraz da “İlk kere Van’a geliyorum. Tarihi yerleri çok hoş, insanları çok misafirperver. Hem gezdik hem de eğlendik. Bilhassa Van Gölü ve Akdamar Adası çok hoş. Fırsat buldukça her yıl gelmeye çalışacağım.” tabirlerini kullandı.

5P5Q1D7H6A3G8

Raşine Hayirhar, “5 gündüz Van’dayım. Ailece tatile geldik. Burada binlerce yıllık tarihi yerler var. Buranın tarihine, hoşluklarına hayran kaldık.” dedi.